OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

dissabte, 16 d’agost del 2014

EIXIDA A PETRÉS (16/08/2014)

FITXA DESCRIPTIVA
Hora d'eixida: Cadascú segons li ha convingut
Llocs d'eixida: La Vall/Moncofa/Xilxes/València
Lloc de destí: Petrés.
Equip: Des de La Vall: Jose. Des de Moncofa: Vicent i David. Des de Xilxes: Pedro, Joan, Joan Carles, Quique i Sergi. Des de València: Julio.

Ruta 1: (Jose): La Vall/ La Vilavella/Nules/Moncofa/Xilxes/La Llosa/Almenara/Sagunt/ Petrés (esmorzar)/Almenara/La Llosa/Xilxes/Moncofa/La Vall. (65 km.)
Ruta 2 (Vicent i David): Moncofa/Xilxes/La Llosa/Almenara/Sagunt/Petrés (esmorzar)/ Almenara/La Llosa/Xilxes/Moncofa.
Ruta 3 (Quique, Sergi i Joan Carles): Xilxes/La Llosa/Almenara/Sagunt/Petrés (esmorzar)/Almenara/La Llosa/Xilxes/Moncofa/La Vall/Xilxes
Ruta 4 (Joan i Pedro): Xilxes/La Llosa/Almenara/Sagunt/Petrés (esmorzar)/Almenara/La Llosa/Xilxes/Moncofa/La Vall/Xilxes.

Ressenya Ruta 1 (Jose)
Des del dimecres estava per La Vall; però com que no sabia quan tornaria a Montán no m'he posat en contacte en La Morrala per a quedar per avui. La cosa és que m'he alçat i he posat el GPS, que segons indicacions de Javi, es la millor manera per arribar a Petrés sense perdre's. Ràpidament m'ha indicat que la ruta de La Morralla, des de que estan per les platges, passa per la N-340. No m'assenyala res de la carretera d'Algar. Doncs cap a la N-340, que amb tantes alternatives d'horaris i grupets, en alguns hem topetaré. Per fer-ho una mica més llarg hem dirigeix per La Vilavella. Ja se sap, quan un va sols i no té en qui xerrar ho paguen els pedals. Va de plat!, cap catxo i a rodar. En no res he passat La Vilavella, m'he engolit les redones de Moncofa, Xilxes i La Llosa i no veig a ningú. Estaran davant o darrere. Si no els veig tinc dues alternatives, seguir directe a Petrés i arribar molt prompte, o trencar per les Valls a Torres, Torres. En arribar al Ventorrillo decidiré. De sobte en la recta de La Llosa, a la pujada d'Almenara, veig dues bicicletes, que a mesura que m'apropava reconeixia a Vicent i David. Els alcance en la baixada d'Almenara i m'acoble a la seva marxa i hem deixe portar pel seu ritme i seguint el camí que ells ja estan acostumats, direcció Sagunt i rodar pel cementeri. En la cruïlla del camí de Lliria ens creuem en  Pedro i Joan. Ells segueixen en busca de Julio i nosaltres seguim a agarrar taula en el bar.
Segons hem matinat i el recorregut fet, anem arribant al bar per aquest ordre. Primer David, Vicent i Jose. A continuació Quique, Sergi i Joan Carles. Finalment Julio, Pedro i Joan.
Teniem cambrer nou, ja no ens serveix una dona, avui ens ha tocat un mascle, mal per a Tony, sinó espavila no lligarà. La cosa anava lenta, els bocates costaven d'eixir de la cuina; així que ho ha pagat la beguda, com aquell que diu, en dejú ens hem fet tres botelles de cervesa, dos de vi, dos de cocacola i tres de llimonà. Els cacaus i les olives per partida doble.
Les converses han estat de molt diverses. Per exemple, David en tenia al dia de la marató femenina que retransmetia la tele i ell que estava de cara ens anava indicant. Podem dir que el nostre esmorzar ha durat més que la marató. Hem vist l'eixida i l'arribada de la primera a meta i algunes més. Julio ens ha contat els continus viatges i la preparació del proper a Andorra. Julio que la pensió no dona per a tant de viatge i faràs curt a no ser que tingues una caixa B. També ens ha proposat llogar una furgoneta i escapar-nos a Andorra en les bicis per a fer rutes per allí. Alguns li hem agafat la paraula; però ja se sap, La Morralla fa arrancada de cavall i parada de burro. Ho deixarem còrrer a veure en que acaba.
També s'ha concretat per a l'exida del dimarts a Montán. S'han establit dos grups. Un que ho formaran Pedro, David i Vicent que agafaran els cotxe fins a Torrechiva i des d'allí a Montan en bici. Jose eixirà de Montan i farà cap a Torrechiva per fer el recorregut junts. Hora d'estar a Torrechiva, les 8:30h.
L'altre grup està format per Joan, Joan Carles, Quique, Sergi i Toni. Ells són els més valents. Eixiran des de Xilxes/Faura en bici i accediran a Montan per Segorb, que és el camí més curt; però més exigent. La tornada la faran per Onda per tal de tornar en companyia dels altres fins Torrechiva.
Doncs sinó hi ha cap contratemps, quedem tots emplaçats al bar de l'Estanco en la plaça de l'església de Montán de 10h. a 10:15h. La taula ens espera.
TOMÁS, T'ANIMES A FER UNA ESCAPADA!

Ressenya ruta 2 (Vicent i David)
Cronista David
Nova eixida a Petrés i com és costum estos mesos d’estiu els punts de sortida son distins: La Vall, Moncafa, Xilxes i València. A l’hora de costum tots a taula, però cal dir abans que huí el roder solitari ha estat Pedro, encara que sempre hi ha algú que l’arreplega pel camí.
De l’anada puc comentar que Vicent i David han eixit a les 8:15 i anavem com sempre a una bona marxa, quan a l’altura d’Almenara una forta ventada ens empenta agradablement. Era Gargallo que des de La Vall i anant per La Vilavella mos alcançava i acompanyava.
Com anavem sobrats de temps ens dirigim per Sagunt fins al camí del Turia per si veiem a Julio, però, a qui trobem és a Joan i Pedro que han continuat fins a trobar-lo. Nosaltres seguim fins a Petrés. Allí també arriben Kike, Sergio i Joan Carles que venien des de Segart.
L’esmorzar bò com sempre, encara que han tardat un poc més que de costum per la quantitat de gent que hi havia. La tertulia i la coca petresana han estat més surtides que de costum. Han durat quasi tant com la marató femenina del campionat d’Europa.
La tornada tots junts fins al cinturó d’Almenara on Pedro s’ha despenjat un poc (se fa vell), encara que a La Llosa ja erem tots junts. I així fins al Simba, allí Vicent i David S’han desviat cap a Moncofa. Supose que tots acompanyarien a Pepe fins La Vall i després a Xilxes.