OBJECTIUS

EIGIDES GENER

ORIGEN

Origen de la Penya Ciclista LA MORRALLA

El nom de LA MORRALLA surgeix a conseqüència de la decissió d'un grup d'aficcionats a la bicicleta d'anar a participar en la II Pujada al Mont Caro en Tortosa el 14 de setembre de l'any 1986 a proposta de Pepe Aznar, vinculat a aquelles terres per la procedència de la seva dona.
 El fet és que a l'hora de fer la inscripció Pepe Aznar i donar els noms dels participants li van preguntar si voliem optar a premi unicament com a individuals o també com a equip. Pepe va respondre que com a equip també. I que com no hi teniem nom, ell va decidir batejar-nos com a La Morralla i fins avui.
ITINERARI
Per Tortosa
Distància: 23,2 km
Desnivell: 1423 m
% Mig: 6,13 %
Altitud: 1434 m
Coeficient: 336

Localització: Comencem la nostra altimetria a Tortosa (a la marge dreta del riu Ebre), concretament des de la plaça Corona d'Aragó, al costat de la gasolinera de Repsol. Aquí agafem la T-341 direcció Roquetes, que es convertirà a la sortida d'aquest poble a la T-342, que és la que haurem de seguir fins a la cruïlla cap a Alfara de Carles on l'abandonarem i prendrem la carretera que va a l'esquerra i que indica Mont Caro 20 kms.

Especificacions: Fins a la cruïlla d'Alfara (km. 4) asfalt en bon estat i senyalització horitzontal. Des d'aquí fins el km. 13 sense senyalització horitzontal, aquesta torna a aparèixer fins a la cruïlla al km. 19, on torna a desaparèixer fins al cim. L'asfalt a partir de l'encreuament del km. 4 és rugós i des del km.8 bastant espatllat i Bach. Els últims 4 kms., On deixem la cruïlla cap al Mascar, l'asfaltat és recent i està en bones condicions.

Fonts: Hi ha una al km. 14, molt bonica amb l'estàtua d'un cargol, però les dues vegades que hem pujat estava seca (potser perquè van ser a l'estiu), pel que haurem d'aprovisionaments abans de començar l'ascensió.

Descripció: Es tracta d'un dels ports més durs i impressionants de Catalunya. I sens dubte una bella ascensió, plagada de corbes de ferradura, que ens permetrà anar contemplant, a mesura que anem ascendint, una cada vegada major extensió de la desembocadura i delta de l'Ebre Ja des de la primeres rampes, suaus i envoltats d'oliveres, podrem veure al cim de la muntanya les antenes a les que ens dirigim i podrem imaginar què dura escalada els espera a les nostres cames. Després de travessar aquesta zona d'oliveres amb llargues rectes farem un curt descens, tracem la nostra primera corba de ferradura a l'esquerra i un cop ficat un desenvolupament còmode començarà la nostra veritable ascensió, que no tindrà ni un lleuger descans fins gairebé 9 kms. després, quan arribem al pas del Cargol, on canviarem de vessant després de superar una sèrie de corbes de ferradura encadenades. Cap a la meitat d'aquest tram ens trobarem amb la font i un poc després amb l'estàtua d'una cabra hispànica sobre una roca. En aquesta zona es troba la reserva de cabra hispànica més important de l'Estat i segurament podrem contemplar algun exemplar al acostar-nos a la zona de la cimera. Després d'un km. de puja i baixa, on aprofitarem per recuperar forces, veurem primer una desviació a la nostra dreta que va a una propera antena (no és la nostra) i poc després, tornarem a deixar una cruïlla que també per la nostra dreta va cap a una urbanització i el Mascar. Just aquí, començarem l'últim i dur tram de la nostra escalada, una altra vegada ple de corbes de ferradura. L'ascensió acabarà al costat d'una imatge de la verge i unes antenes. Les vistes sobre el delta de l'Ebre són impressionants, i també les de les muntanyes del voltant, els pobletans diuen que en dies molt clars s'arriben a veure els Pirineus i les Illes Balears.

Mapa situació:

SIGNIFICAT DE MORRALLA

1. Persona o cosa considerada de poc valor.
Això és morralla

2. Diversitat de peix menut que treu l'artet.