OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

dissabte, 31 de maig del 2014

ESCAPADA A GRIEGOS (29 i 30 /05/2014)

VIVÈNCIES, RECORDS I ANÈCDOTES
DE DOS JORNADES INOBLIDABLES

INTRODUCCIÓ
       Aquesta crònica, com molt bé indica el seu títol, pretén, que tots els que hem acudit a Griegos a fer complir el desig de Tomás que feia molts anys que ho perseguia i que ara s'ha fet realitat, manifestem públicament el que hem viscut i sentit. Recorde que és un compromís aprés per part de tots.
      Per tant jo inicie la base d'una crònica que amb la aportació de tots s'anirà configurant fent us tan de la mateixa ferramenta del bloc, l'apartat del comentari, com si es creu convenient mitjançant correus electrònic i en el cas de Pedro, que no disposa de cap de les dos eines, per escrit manuscrit.

Dijous 29/05/2014
Hora d'eixida: 6:30 h.
Lloc d'eixida: Plaça mercat/ Poblet
Cotxes: Tomás i Jose
Bicicletes: Joan, Vicent i Pedro.
Morralleros: Pedro, David, Tomás, Vient, Jose i Joan

El viatge a Griegos s'ha fet eixint de La Vall en cotxe fins a Terol, on han baixat Pedro, Vicent i Joan, per a fer el recorregut fins a Griegos en bici (77 km.) Tots tres van eixir en passar Terol, davant del Restaurant El Milagro.

Preparats per la sortida
Iniciant la marxa
      Jose, Tomás i David, en els cotxes, arribem a Griegos, preparem la casa, esmorzem, passem pel bar a fer-se uns cremaets i ens tornem en busca dels ciclistes per tal de compartir amb ells els últims kilòmetres.
      La trobada es produeix en Orihuela del Tremedal. Ens sorprèn gratament amb la rapidesa que havien arribat. Han portat una bona marxa. Aprofiten per fer-se uns cremaets i continuem fins a Griegos, Aquestes imatges immortalitzen aquests moments.

En busca del dolç
Cremaet en el bar d'Orihuela del Tremedal

Els esforçats de la ruta arribant a Orihuela del Tremedal

Videos  d'Orihuela a Griegos.

Els animadors
      A les 12:45 h. arriba Vicent que havia tret una avantatge d'un kilòmetre als dos cunyats.

Entrem en Griegos en busca de la casa de Tomás.
El casalici de Tomás
La cotxera de Tomás
      En dutxar-se ens dirigim a l'hostal del poble on Tomás havia encarregat el dinar.
      Menú:
      1er. plat: Fesols en maneta de cerdo/ Espaguetis en bolets
      2on. plat: Xulletes de corder/ abaetjo
      Postres: Quallada/?
      Beguda: Cervesa i vi
      Carajillo i xupitos d'orujo.

A l'hora de pagar Tomás ens diu que l'estada en Griegos corre tot del seu compte. Un gest que ràpidament es assolit per tots davant de la seva convincent cara de satisfacció i de la declaració de que era el seu desig des de feia un grapat d'anys. Moltes gracies i el fer-te feliç ha estat per a nosaltres una alegria immensa.
Compartint taula i amistat
       Després del dinar una passejada pels voltants del poble per baixar el dinar i gaudir del paisatge de Griegos.

Una constant de Griegos és la seva temperatura. La fresca està permanent en tot moment. La manega llarga imprescindibles i més d'una capa també. Així que ens retirem a casa, encenem l'estufa, traiem les cartes i fem unes partides de ramondino rosegant fruit secs.

Venia l'hora de sopar i la intendència entrava en funcionament. La manduca a partir d'ara era cosa de la Morrralla i el qui debutava era David. Tenia que fer una truita de creïlles acompanyada de pimentó verd, com no per acontentar a Pedro i una carn de pinxo. Cal dir que el dia abans Tomas i Jose s'encarregaren d'aprovisionar tot el que cregueren faltaria per a menjar els dos dies.
      Anomenar que en l'apartat dels postres Joan ens havia delectat en unes taronges i nespres.
      Després de sopar va entrar en acció els dolç consistent en uns típics d'Orihuela que al matí havia comprat Tomas i les conegudes galetes de Sara que havia pujat Jose.
      Per ajudar, el Cardenal Mendoza va fer de bon suavitzant.

El dolç també ha estat present
      A la mitja nit a dormir. Ja en l'arribada a Griegos havíem fet la distribució de la dormida. Els dos cunyat compartiren l'habitació de la biblioteca, Jose i Vicent l'habitació musical, David aterra a les golfes i Pedro en el seu llit.
      En quant a la son la nit ha segut de manera diferent, segons els hàbits de cadascú i la reacció del cos al nou habitacle o a com la rentadora fera el programa. Així ens hem trobat a un Pedro espavilat que no agafava el son i ha volgut fer-nos copartícip  de la seva situació, primer passant per les habitacions i després donant-li la tabarra al seu cunyat. Damunt li ha creat a Tomas un desassossec pensant que seria el que li impediria dormir, si el coixí, si la marfega, si la calefació... Per un altre costat tens a un Vicent que és tot una marmota, no s'entera de res. José que té un dormir lleuger i dorm a estones. Joan, que ja de per si es passa prou estones contant borregets li ha faltat aguantar al cunyat. De David, allà per les altures sembla que ha fet una sonada i quan es feia de dia ha obert la finestra i s'ha dedicat a fer sodokus mirant el paisatge.

Divendres 30/05/2014
      Bé, a les 8 h. diana, desdejuni i excursió a una font. Una bona passejada entre boscos, prats i ramats de vaques. Un bon exercici abans de dinar.
No sens fer-nos uns bon bocates en arribar a la font

De regrés havia que preparar el dinar. En aquest cas el cuiner seria Tomás que ens prepararia un guisat de conill en pollastre. D'aperitiu uns tacs de formatge acompanyat primer per unes birres i després per un vinet.
      Fem un bon dinar i apareix el patxaran elaborat per Tomás per arrodonir el que sense remei s'apropava, la tornada. Havia estat massa curt. Tomás ens emplaça per a setembre a tornar i passar 3 o 4 dies. Tots ens sembla bé i així quedem.
      Repleguem i a les 5 h. ens fem la foto en la façana de la casa de Tomás i cap a la Vall.

A la tornada canviem el recorregut i ho fem per Albarracín. Però en ruta para Tomás per comunicar-nos que s'havia deixat el mòbil en Griegos i tenia que tornar. Aixi que els ocupants del mercedes de Tomas (David i Pedro) se'n tornen i els ocupants del Ford de Jose (Vicent i Joan) segueixen fins Albarracín i aprofiten per fer una curta visita.

Quan ve Tomás, reprenem la marxa i d'una tacada a La Vall.

PER VEURE TOTES LES FOTOS ANEU
AL ÀLBUM DE FOTOS DE LA MORRALLA DE L'INICI DEL BLOC

VALORACIÓ DE JOSE
      La Morralla hem demostrat en més d'una ocasió que som un gran grup d'amics, com ho demostra el seu llarg període d'existència i en el que tots, des del principi ens mantenim gràcies a la humanitat que ens caracteritza.Però en tants anys, mai s'havia produït una situació com aquesta, conviure un temps més llarg, fora de les eixides d'un mati, o d'alguna marxa cicloturista d'un dia. Mai havíem pernoctat.
      L'experiència ha estat tot un èxit. En primer lloc per venir d'iniciativa de Tomás i saber que la nostra companyia és tan important per a ell. En segon lloc el comprovar que eixa bona companyia és extensiva a tots. La nostra amistat és tan profunda que pense, tots ens sentim tan còmodes, que la convivència ha resultat tan natural que sembla ho haguérem fet més vegades.
      Gracies Tomás per la teva generositat i per haver fet possible aquesta trobada de bons amics. I gràcies a la resta per haver-me fet sentir tan a gust.
      Hay un dicho castellano que dice:
"Nunca la dicha es tarde si la dicha es buena",

Així que el que ens quede no desaprofitem l'ocasió de repetir-ho.
Jose

VALORACIÓ DE JOAN
     Ser morraller no és una filosofia de vida, però, tots ja sabeu el que vull dir. Bé, l'altre dia vam fer una sortida especial, fa falta dir molt especial, a Griegos. Abans ho solíem fer una vegada a l'any. Recorde: El Caro, Cantavieja, Albarracin, Les Useres............ Ara afegim una més.
      El passat dijous 29 de maig sortim a pedalar els morrallers Pedro, Vicent i Joan des de "El Milagro (Terol)" fins Griegos, sabent que estàvem tan ben acompanyats per David, Josep I Tomás que anaven en cotxe. Hem passat dos dies molt plaents i frescs, però, la veritat és que amb tan bon acompanyament s'han fet curts.      Sols donar-vos les gràcies a tots i cadascun de vosaltres per compartir tantes coses i especialment a Tomás per la seva hospitalitat, amabilitat, generositat, atencions i mostres de gran afecte amb les quals ens ha obsequiat.
Mos menjat fa més amistat.

Joan Altabella

VALORACIÓ DE DAVID
      Es precís comentar el viatge i l'estada en Griegos perquè com tu dies, Pepe,ha estat tant placenter que tenim que dir-ho. Ara, la veritat és que ho has posat difícil per nosaltres. La teua crònica i comentari són tan acertats que de segur que ens repetirem.
      Tot i això, jo tinc que dir que he viscut dos dies on he gaudit cada minut,veient que tots estaven contents i ningú tenia cap moment d'avorriment ni malestar. Al contrari, crec que s'ha fet curta.
      Però, el que volia destacar, és, el fet de vore el content que esta Tomás de voremos a tots a sa casa. I la cura que ha tingut en cadascú de nosaltres, perquè a ningú li faltara de res ni tinguera cap incomoditat.      Com sabeu, jo sempre he dit que TOMÄS ES EL MEU AMIC, ara ho torne a dir, i crec que podeu dir-ho tots els "morralleros".
      Ah! com dia Pepe, entre tots els morralleros a més d'una bona relació de penya, sí, hi ha una bona amistat.

David.

VALORACIÓ DE TOMAS

He hagut d'esperar anys per que arribara aquest moment. Ja us podeu imaginar el que això ha suposat per a mi, no he pogut amagar (ni tampoc m'he molestar en fer-ho) el meu grau de satisfacció que és encara major en veure que també per a vosaltres han estat dos dies dignes de romandre a l'àlbum de les experiències viscudes i interioritzades que són aquelles que perduren per sempre.

Tomás

VALORACIÓ DE VICENT

Ei companys. A la fi hem fet el viatge a Griegos. Tot i que no ha estat possible anar tots en bici, és clar però, que cal que ens adeqüem a les diferents situacions que tots i cadascú tenim en cada moment. Gràcies a tots per la germanor que hi ha hagut. No cal dir que especialment gràcies a Tomàs, l'impulsor i amfitrió de l'eixida.

I a veure si sovintegem més a partir d'ara aquesta classe d'eixides. Una abraçada a tots.
Vicent

VALORACIÓN DE PEDRO

Bueno muchachos ya que me pedís que escriba algo que sino hago el ridículo voy a ver que digo; porque rodeado de tanto profesor y con tanto nivel a ver que queréis que os diga.
      Para empezar no puedo dejar de nombrar a Tomás; porque ustedes me perdonaran, pero como ya sabéis, para mi Tomas es mi segundo hermano y después de estar en Griegos y en su casa solo me queda quitarme el sombrero ante él. Muchas gracias Tomás, ya sabes que te aprecio mucho y que aquí me tienes para lo que quieras.
      De los demás que queréis que os diga, Vicente, eres la seriedad; pero eso del valenciano nos ha dado más de un disgusto, perdona si me pasé. Luego hay dos cabroncetes, Joseito i mi cuñado Juanito, que caca de la vaca, mucho os metéis conmigo pero os lo perdono. Y Davitet, que fas, que no ixes més, eres algo raret, tan bien que te lo has pasado.
      Os quiero a todos. Besos.
      YA ESTÁ Y EN CASTELLANO COMO TIENE QUE SER. A VER SI SEGUÍS EL EJEMPLO Y ASÍ NOS ENTENDEREMOS MEJOR
Pedro

1. VALORACIÓ DE TOMAS

He hagut d'esperar anys per que arribara aquest momento. Ja us podeu imaginar el que això ha suposat per a mi, no he pogut amagar (ni tampoc m'he molestar en fer-ho)el meu grau de satisfacció que és encara major en veure que també per a vosaltres han estat dos dies dignes de romandre a l'àlbum de les experiències viscudes i interioritzades que són aquelles que perduren per sempre. UNA VEGADA MÉS VULL DONAR GRÀCIES A LA VIDA QUE ENS HA PERMES GAUDIR D'EIXOS MOMENTS QUE HAN POSSIBILITAT L'AUGMENT DE LA COHESIÓ DEL VINCLE QUE ENS UNEIX