OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

dijous, 22 de desembre del 2016

EIXIDA A ALMENARA (21/12/2016)

LA RUTA DE L'AIGUA
El dissabte, en la taula del bar La Bolera, vam decidir arrimar-nos a la costa per veure les zones humides, que després de les pluges que han caigut, deurien d'estar a vesar.
Amb eixe compromís hem acudit al banquet Tomás, Pedro, Vicent Jose i Joan. Se'ns presenta alguns dubtes de mantenir la ruta, donat que les noticies que circulaven apuntava a que els camins estarien inundats d'aigua.
Hem iniciat la marxa en eixa direcció sense saber certament el destí final de l'esmorzar. Les Cases de Queralt és doncs la intenció. Sempre que anem en direcció Est fem la volta anant en direcció Oest per girar 180º i encaminar-nos de cap a la mar. Així que hem pujat fins Escales, hem girat 9oºcap a Les Valls i un nou gir de 90º ens ha encaminat cal a la Marjal de Benavites/Almenara. Una tanca de prohibit el pas queda al mig del camí; però lleugerament apartada i que permetia el pas d'alguns cotxes. Doncs cas omís, endavant, Una nova tanca amb la mateixa disposició tampoc li fem cas. de moment bona decisió, una espectacular marjal se'ns obri al davant. Cal fer unes fotos. Ambdues costats del camí l'aigua està a vesar.
El Sol es mira en les aigues
de la Marjal de Benavites
Continuem i a pocs metres de les Cases de Queralt observem que els cotxes que anaven davant escopien tolls d'aigua per les rodes. El camí està inundat. Ens arrimem i no ens decidim. Fem mitja volta i activem el pla B. Anem al bar Alpino d'Almenara.
Sorprenentment, avui el bar Alpino no tenia bona oferta de cuina,ens hem conformat en esgarrat, mandonguilles d'abaejo i llomello amb pisto.
La tornada ha acabat en una visita al riu Belcaire, a l'altura de la desembocadura de la rambla Cerverola, per veure l'entrada d'aigua a la bassa del Belcaire.
Entrada de les aigües del riu Belcaire
a la canalització de la Bassa del Belcaire
La xarreta del banquet ha conclòs en la suspensió de l'eixida del dissabte a Benavites al haver una majoria d'integrants morrallers vallers de tenir que abordar compromisos nadalencs de cara al sopar de la Nit de Nadal.
Així que valencianets, podeu anar per lliure. Així que al no haver ocasió de concretar el dissabte de la caminata del dimecres 28, informem que l'eixida serà a les 8:h des de La Vall. Poseu-vos en contacte per concretar el lloc de retrobament, que en principi sera en el banquet on eixim. Carretera Algar, Clínica Segarra. Front aquest monòlit.