OBJECTIUS

OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

EIGIDES GENER

dissabte, 20 de febrer del 2016

EIXIDA A PETRÉS (20/02/2016)

Em llevo del llit com de costum per a un dissabte. Toca eixida de bici. La rutina de sempre; però de sobte es veu interrompuda per una trucada de telèfon.  Algú de la penya que no podrà eixir, penso. En veure la identificació de la trucada prompte descobreix que no correspon a cap de la Morralla. La cridada ve del meu amic de Montàn, a aquestes hores, males noticies penso. Efectivament m'anuncia la mort de la sogra. De cop i volta se m'obren els dubtes de sortir o no sortir. En comunicar la noticia a la dona quedo en fer una eixida curta i tornar de bon hora a casa. I això és el que he fet avui, fer acte de presència.

ACTE 1
Fem cap al banquet a l'hora estipulada. Salutacions a Pedro i Vicent que són els primers. Els participo de la novetat del matí i de les meves intencions de acompanyar-los sols a l'anada i en un punt del camí girar cap a la Vall. Arriba Tomás i més tard Joan. En els minuts de retard de costum movem per la carretera d'Algar per tal de completar per enèsima vegada la ruta petresana i compartir taula en els companys de l'Horta. 
La fresca matinal no té res a veure a la del dimecres passat. 7º marca el termòmetre,  la sensació de bon estar ho ratifica. Tindrem un bon dia. La cosa comença com va acabar el dimecres, Joan que ix i encapçala el grup i la resta enfilats seguint la seva estela, els nouvinguts Vicent i Tomás prenen posicions i sense soltar paraula pedalem. Joan que porta plat, sense adonar-se conter se'n va, Jose que recupera la segona posició per mantenir l'ordre anterior, Pedro, que amb alegria es retroba amb el seu inseparable Tomás, s'aparella amb ell i Vicent es queda darrere d'observador. No es deu trobar còmode Vicent en l'última posició perquè l'abandona per avançar-se i situar-se en la segona posició amb la intenció d'apropar-se a Joan. En la redona d'Escales Joan s'estrena com rodador de redones, al que li segueix Vicent, el doctorat de les redones, im pass que propicia l'arribada de Jose, Tomás i Pedro. 
Jose dóna ordre a Pedro que és el moment de trencar aquesta formació i que passe al davant i tots portarem el ritme que ell marque. Fa cas. L'ordre ara és el següent: Pedro, Tomás, Jose i darrere els que ara s'aparellen són Vicent i Joan. Aquesta situació és manté fins l'eixida de Torres Torres on jo prenc la determinació que en el desviament de les Valls prendré el camí de tornada. M'acomiade dels meus companys de marxa i res sé dels xarradors de darrere que encara no venien. 
Inicie el meu trajecte en solitari direcció les Valls i pels camins d'hortes he arribat a casa.
Total 45km.

ACTE 2
Per tant el que ha passat per altres lars ho desconec, així que continueu l'obra vosaltres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada