OBJECTIUS

OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

EIGIDES GENER

diumenge, 25 d’octubre del 2009

EIXIDA A ESLIDA (24/10/09)

Per tal de permetre la recuperació de Tomás i facilitar la seva incorporació hem anat a Eslida. Ho hem fet en tres grups i per tres rutes diferents. Ruben i l'altre que no sé el seu nom per Onda. Pedro, Joan, Vicent i Jose pel Marianet. David i Tomás per Artana. La sincronització ha estat perfecta, tots tres grups hem arribat a la mateixa hora.
L'esmorzar com sempre amb repetició de "carajillo". La tornada també per tres rutes diferents. Primer van eixir Rubén i l'amic que no sé per on anirien. Despres la resta fins a La Vilavella on Tomás i David giraren cap a La Vall i la resta seguirem fins a Xilxes per pujar a La Vall.

Per tal de trencar la rutina dels comentaris vaig a contar-vos una curiositat que he descobert avui. He estat en Montán aquest cap de setmana i he visitat una concentració de "bolillos" (després de anar a fer una cistella de rovellons). Pels que no sapigau en que consisteix, vos diré que en un saló es concentren totes les dones i algun home en taules alineades com si fora un convit i mostren les seves habilitats en aquesta pràctica del fil i les agulles. Bé, ara ve lo curiòs, les taules tenen uns cartells indicatius de cada poble participant i llegint-los em crida l'atenció un que s'anomenava CÁRRICA. La majoria dels pobles eren de la zona i tots els coneixia; però aquest no l'habia escoltat ni vist indicat tampoc. Logicament vaig preguntar i em contesta una dona que era una pedania de Segorb. Jo faig el comentari que jo la pedania que coneix és Peñalba. Ella em contesta que eixa també, jo insisteix preguntant per on se va i em respon que no ho sap. No satisfet m'arrime a les dones que estaven en la taula i els pregunte on està aquesta pedania i la resposta és que en Penyalba. La explicació és que aquesta pedania abans sempre s'ha dit Cárrica, que després li han posat Penyalba; però que molts veins no han acceptat la nova nominació i continuen identificar-se com abans. De fet em diu que a les persones nascudes o que viuen en la pedanía sempre se'ls crida com “carricanos.
Doncs ja sabeu, quan vulgueu anem a Cárrica, al bar de Los Serapios, que ja fa temps que no ens hem perdut per allí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada