OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

dimecres, 22 d’abril del 2015

EIXIDA A ALGAR DEL PALÀNCIA (22/04/2015)

22/04/15 Dimecres

Quan arribe al banquet de l'eixida, estan ja Tomàs i Pedro. Són les 7:43 h. D'immediat arriba Jose i tot seguit Joan. Puntuals. No semblem "La Morralla". El temps fa carasses i la previsió és que tindrem algun ruixat al llarg del matí.
En marxa. Anem per la carretera d'Algar, a l'esquerra pel camí "La Llacuna", quan arribem a creuar per damunt de la carretera nova d'Algar girem a la dreta i agafem la via de servei de l'autovia de València en direcció a La Llosa, poble aquest que creuem pel bell mig i en eixir prenem direcció cap a l'Estany d'Almenara. Travessem pels camins de l'esmentat estany. Aprofite per a dir que l'estany està a vessar de ple i del/s brollador/s del puig, que hi ha tot just tocant-lo, es veu l'aigua com ix en quantitat, neta i clara. Un plaer per als sentits. Cal dir també que eixint de l'estany i fins que hem arribat a tocar de les Cases de Queralt, els mosquits s'han aprofitat de la nostra presència i ens han arroblit i quasi acovardit. Tant ha segut aixina que alguns hem hagut de parar per llevar-nos-els de damunt.
Hem girat a la dreta per l'Assegador de Quartell en direcció cap a l'esmentat poble. En arribar a la redona hem girat a l'esquerra per a després, uns metres més endavant, fer-ho a la dreta pel camí "Molló" (per allò del molló del límit municipal i a la vegada provincial). Per aquest camí, i sempre amb la creu blanca de la muntanya servint-nos de referent, hem vorejat Quartell, Benavites i Quart i hem arribat a la font de Quart (que no hem parat a vore però que segur que brollava en quantitat). Després de dubtar un moment hem agafat la carretera de Torres Torres i en passar el Centre de Recuperació de Drogoaddictes, hem girat a la dreta ja en direcció a Algímia. la orientació ens ha traït i hem fet cap a Alfara, on hem serpentejat un poc pels seus carrers i hem eixit per la carretera que va a Algar, on hem arribat a les 10:15 h aproximadament. David ens ha enviat un missatge en el que deia que no eixia en bici perquè estava plovent i no ho trobava adient per al seu debut. Cal dir que dels ruixadets que ens han alegrat pel camí, el darrer (quan arribàvem a Algar) ha estat el més important. Tot i aixina no ha sigut res de l'altre món.
L'amo del bar de la plaça del poble, molt amable, ens ha deixat guardar les bicis en una casa del costat per a que no es banyaren. És la tercera vegada, que jo recorde, que esmorzem en aquest bar i totes han estat molt bé. Cacaus (amb repetició) i olives, cervesa, llimonà i vi i els entrepans molt ben presentats i complets. El rebentat bo i hem repetit però sense cafè, és a dir "un cremaet" al qual he convidat jo per allò de que ha segut "Sant Vicent" fa uns dies (per allò de la tradició, perquè jo no practique cap religió).
Ales 12:00 h, desprès de que el del bar ens diguera alguna "directa" alcem el vol cap a la Vall on arribem tres quarts d'hora més tard i ens asseiem al banquet uns minuts i ens acomiadem fins el dissabte no sense que Joan ens encoratge i ens convide a que eixim cada dijous a les cinc de la vesprada des de la Pista d'Atletisme amb el seu grup (Vicent, Juanjo, etc,...).