OBJECTIUS

EIXIDES DIMECRES I DISSABTE

EIGIDES GENER

dimecres, 18 d’octubre del 2017

EIXIDA A ESLIDA (18/10/2017)

Amb l'aturada de la setmana de festes patronals i ponts reprenem la publicació repetint lloc a Eslida; però aquesta vegada en eixida de dimecres i amb la BTT.

DIARI DE L'EIXIDA
Data: Dimecres 18-10-2017)
Hora: 8:00
Llocs: Banquet Poblet,
Bicis: BTT
Destí: Eslida
Itinerari:La Vall d'Uixó - La Vilavella - Aigües Vives - Artana (camí rural fins Ermita Santa Cristina)- Eslida (Esmorzar_La Paquita) - Artana - La Vilavella - La Vall d'Uixó
Components: Pedro, Vicent, Jose i Joan.

FETS DESCRIPTIUS
Com que anàvem en la BTT hem evitat el "Collao d'Artana". desviant-nos per la coneguda pujada a Aigües Vives. Així que pujant des de la Vilavella i poc abans d'arribar a la rotonda en la qual s'agafa el carril bici que va a l'Collao, tenim a mà esquerra el camí Brucaret, pel qual s'inicia l'ascensió a Aigües Vives. 4 quilòmetres d'ascens suau al principi, entre tarongers, i fort pendent de formigó en l'últim quilòmetre. El barranc Toll de Sastre marca l'inici de la pujada, per camí d'asfalt en els primers 3 quilòmetres. En aquests primers 3 quilòmetres el pendent poques vegades se supera el 5%.
A la part final de l'ascensió trobem el pitjor ferm i les rampes més exigents, això és arribats a l'encreuament del camí que ve de la base del Collao i que es dirigeix ​​al Puntal. Aquí comencen els últims 700 metres de dur formigó fins a arribar al cim es succeeixen rampes continuades del 10-11-12%, sent el pendent màxim del 14% només passar la zona de terra.
Tram final d'Aigües Vives (14%)
Perfil d'Aigües Vives
Un cop es corona (223 mts), el camí descendeix suaument fins a la carretera que va cap a Artana.
En arribar a l'entrada d'Artana prenem el camí de la dreta que rodeja a la població fins tornar a eixia a la carretera d'Eslida per l'Ermita Santa Cristina.
Camí de Santa Cristina
Ermita de Santa Cristina
Prop de les 10 preníem taula a la terrassa del Bar Paquita fent temps per l'arribada de Tomás i David que arribarien en cotxe i que a la fi sols va acudir Tomás, David estava il·localitzable per no atendre ni els wassaps ni trucada de telèfon.
El típic esmorzar i els rebentats per partida doble junt a una llarga i agradable tertúlia han arrodonit un matí de bici en plena natura i amb una amenaça de pluja que per sort va caure durant l'esmorzar i ens va respectar en ruta.