Hora d'eixida: 8h.
Llocs d'eixida: La Vall/Faura.
Lloc de destí: Almenara.
Equip: Des de La Vall: Jose, Pedro, Vicent, Tomás I Joan. Des de Faura: Toni.
Ruta: La Vall d'Uixó-Algar-Alfara de la Baronia-Algimia d'Alfara-Torres, Torres-Les Valls-Almenara (Esmorzar, Bar Alpino)-La LLosa-Xilxes-Moncofa-Nules-La Vilavella-La Vall.
Esmorzar: Bar Alpino. Es manté en la bona línia i seguim sentint-nos molt a gust. La xerrameca és molt fluida i el temps ens passa molt de pressa. Avui quan ens adonat del temps ja era les 11:30h. És l'etern dilema, fem més bici i menys sobretaula o a l'inrevés. Sembla que està clar, la tònica de la Morralla és gaudir de la companyia i la bici és la millor excusa per propiciar aquest bon ambient. Seguirem com ara.
Ressenya: El nostre amic inseparable en les últimes eixides, el vent, ha tornat avui a acompanyat-nos. No ens espanta. Estàvem més preocupats per si plovia i no mencionàvem que qui ens anava a colpejar seria el vent. Estem tant conscienciats que ja no ens preocupa. El que si hem fer es acurtar una mica la volta i no hem anat pel Juncar.
A les 8h. hem eixit Pedro, Tomás, Vicent i Jose, ja que Joan, com de costum no diu res; però no l'hem esperat. Ens quedem en una ordre que ens va dir dies enrrere on manifestà que quan vulgues eixir ho diria. Després ha aparegut pel seu comte amb la bici de muntanya. La ruta ha seguit el curs de les últimes eixides on la marxeta és la tònica i compaginant les pedalades amb la xarreta.
Un tema de la conversa ha estat en el dubte que teniem Vicent i Jose sobre la diferència entre Autopista i Autovia i que en arribar a la porta del bar li hem tramés a Tomás i Pedro. De totes les opinions el que més s'ha apropat ha segut Tomás. Consultat a internet ací està la diferència legal:
La diferència fonamental entre autovia i autopista, a Espanya, és que aquesta última està especialment projectada, construïda i senyalitzada per l'exclusiva circulació d'automòbils. A aquest efecte, un automòbil és un vehicle motor que circula sense rails i sense connexió a una font exterior d'energia, excloent-se de tal qualificació dels ciclomotors, cotxes de minusvàlids i els tractors i altra maquinària agrícola que, per tant, al costat dels cicles, tenen prohibit circular per les autopistes.
Les autovies actuals, anomenades de tercera generació, disposen també de restriccions a aquells vehicles, igual que les autopistes (sense necessitat de senyalitzar), encara que la norma es pot tornar no aplicable, si aquests no disposen d'una alternativa pavimentada, amb la sola excepció d'animals de càrrega i tractors, que poden circular per camins de servei. De la mateixa manera, si no hi ha d'aquests, tindran per força de circular per l'autovia
Altres diferències són:
Les autovies són carreteres amb calçades separades per als dos sentits de la circulació, les entrades i sortides no se sotmeten a les exigències de seguretat de les autopistes, com és que l'accés als immobles confrontants, amb l'autopista no es realitza directament des de la mateixa, sinó que s'han de disposar per a això de vies de servei, si bé les autovies també poden disposar d'elles.
Per això, tècnicament, la diferència entre una autopista i una autovia depèn bàsicament del disseny:
Les autopistes estan dissenyades per circular a una velocitat màxima constant, amb corbes de radis amplis que, per norma general, no obliguin a reduir la velocitat (llevat d'excepcions inevitables pel terreny on s'ubiquen), i disposició de carrils d'acceleració i desacceleració prou llargs, condicions que poden tenir també algunes autovies sense ser obligatori.
Avui incorporem l'enllaç de la pàgina de Wikiloc on Vicent ha penjat la ruta que ha enregistrat en el seu mòbil i que de seguir així serà l'instrument que utilitzarem per tenir una mostra gràfica de les nostres rutes i que a mesura que sapiguem els seu funcionament i les aplicacions que aporta ho anirem millorar. Vicent has iniciat una bona alternativa per a enriquir aquest bloc i que esperem no ho deixes de la mà.
http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6431691
Vicent jo ja he fet els deures i he esbrinat com penjar la informació al bloc- Tu ara esbrina dins de Wikiloc com completar la informació.
Per veure el mapa i llevar el perfil feu clic a la fletxa del perfil i es desplaça a la dreta. Per recuperar-ho torneu a fer clic a la fletxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada